Jaka może być rola odpowiednich emocji w relacjach z klientami.

W dobie zaciekłej rywalizacji między przedsiębiorstwami o zwiększenie udziału w rynku określonych usług lub towarów, czynnikiem warunkującym nie dość, że dobrą kondycję firmy, lecz niekiedy wręcz jej przetrwanie na rynku, jest wysoka jakość obsługi klienta.

Dotyczy to zarówno relacji biznesowych pomiędzy podmiotami gospodarczymi, jak również poziomu obsługi klienta indywidualnego, gdzie stosunki handlowe są znikome, czasem nawet tylko jednorazowe. Pomimo jednorazowości takich transakcji, również i taki kontrahent powinien być należycie traktowany, gdyż w dużym stopniu może się on przyczynić do rozpropagowania korzystnej lub niekorzystnej opinii o firmie. A rola tak zwanego szeptanego marketingu, polegającego dokładnie na osobistych wymianach informacji między konsumentami, jest w obecnych czasach nie do przecenienia.

To niezwykle ważna oferta (http://www.pieczatki.pl/wzory_odbic/pieczatki_lekarskie) omawiająca podnoszone w tym artykule tematy, zatem kliknij ten link, żeby również ją zgłębić!

Przeprowadzane przeważnie przez firmę badania marketingowe mają na celu potwierdzić lub zweryfikować trafność stosowanej strategii przedsiębiorstwa i zakładają badanie produktu czy usługi, badanie rynku w tym głównie bezpośredniej konkurencji i badanie stosowanych rodzajów promocji. Nadal niedużo firm skupia się nad tym, jak ich relacje z indywidualnym klientem rzutują na wizerunek, a w następnej kolejności na sprzedaż i w ostatecznej perspektywie na całą kondycję firmy. To bardzo duże zaniedbanie, gdyż większość przedsiębiorstw istniejących na rynku działa właśnie w oparciu o potrzeby indywidualnych klientów.

Wobec tego badanie satysfakcji klientów powinno być jednym z najistotniejszych pomiarów stosowanych systematycznie, jako wytyczna na obranie odpowiedniej polityki nie tylko w zakresie jakości oraz wachlarza produktów, lecz przede wszystkim pod względem relacji na linii klient praca tajemniczy klient opinie i firma. Badanie takie umożliwia przede wszystkim dostosowanie działań do preferencji klientów. W dzisiejszym modelu biznesowym, w którym nadzwyczaj ciężko jest rywalizować na płaszczyźnie produktowej, warto dołożyć starań, żeby istotną wartością dodaną wyróżniającą firmę od innych były dobre emocje związane z obsługą klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*