Jakiego rodzaju działania marketingowe i promocyjne są do dyspozycji, żeby zagwarantować sobie odpowiednią lojalność odbiorców.

Marketing staje się coraz bardziej złożonym zagadnieniem, wyraźnie zaczynają w nim występować różne nurty, w odmienny sposób podchodzące do pewnych kwestii. Wynika to z tego, że aktualnie coraz ciężej jest najpierw znaleźć klienta, a później go jeszcze utrzymać.

marketing relacji

Źródło: pixabay.com
programy motywacyjne

Autor: Mohito
Źródło: Mohito
A w końcu to właśnie utrzymanie jest najbardziej opłacalne dla firm, bowiem jest znacznie tańsze i efektywniejsze, niż szukanie nowej klienteli. I w tę właśnie stronę zmierza marketing relacji (nawet przydatna strona, dobrze odwiedzić), jakiego głównym zadaniem jest personalizowanie relacji z odbiorcami. Podejmowane działania idą głównie w kierunku utrzymania lojalności, co będzie się przekładało nie tylko na powtórne zakupy, lecz również na polecanie produktów czy marki znajomym. Jeżeli się dobrze zaplanuje i przeprowadzi wszystko, to można będzie uzyskać faktycznie spore korzyści.
biura

Autor: Rob Bixby
Źródło: http://www.flickr.com

Marketing relacji przede wszystkim stawia na klienta, to jest jego fundamentalna zasada. W tym modelu to klient jest najistotniejszy, jego oczekiwania i potrzeby, a nie produkty, które się oferuje. Z tego też powodu istotną rzeczą będzie spersonalizowanie przekazów, a te z kolei opierają się na wcześniejszych zakupach i podanych preferencjach i zainteresowaniach. Niezwykle przydatne mogą tu też być najróżniejsze programy motywacyjne (przeniesiony tutaj) i lojalnościowe.

Mogą one zbudować odpowiednie przywiązanie do danej marki i powodują, że klienci chętniej wracają na zakupy, zamiast iść do konkurencji. Dzięki takim programom można zyskać dużą grupę wiernych konsumentów, a dodatkowo lepiej poznać ich preferencje zakupowe. Więcej na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*