Rutynowe upewnianie się w temacie przydatności maszyny budowlanej. Co należy sprawdzić?

Bycie zawodowym operatorem maszyny budowlanej, to nie jedynie spełnianie swych obowiązków, które zleca przełożony, ponadto nie jest to praca w pojedynkę. Ty oraz twa maszyna jesteście zespołem. Każdy operator wie, jak z czasem maszyna staje się wspólnikiem, na tyle bliskim, iż nie moglibyśmy operować inną maszyną.

ulotki i wizytówki

Autor: Paul Stainthorp
Źródło: http://www.flickr.com
Toteż trzeba codziennie o nią dbać.
przesyłka

Źródło: pixabay.com
Ogromna odpowiedzialność spoczywa na barkach operatorów, jacy pracują w miejscach gdzie jest mnóstwo pyłów lub maszyna pracuje w ciepłym i wilgotnym powietrzu więcej o molykocie.Podzespoły szybciej się niszczą w wyżej wymienionych warunkach, z tego powodu codzienne sprawdzenie stanu oraz sprawności maszyny jest wręcz obowiązkiem. Do każdej maszyny dołączona jest tzw. „DTR-ka”, czyli dokumentacja techniczno-ruchowa, która jest niezbędnikiem każdego operatora. Rutynową kontrpotrzebujolę sprawności oraz stanu maszyny musimy zacząć od stwierdzenia poziomu płynów, zarówno w układzie jezdnym jak i roboczym. Następnym krokiem będzie, jeżeli maszyna pracuje w środowisku silnie zapylonym, sprawdzenie stanu filtra powietrza. Gdy spełnimy wymienione czynności zostaje jeszcze jedno przed zapaleniem silnika, mianowicie czy wszystkie elementy ruchome są dokładnie posmarowane. W DTR-ce na pewno odnajdziesz instrukcję, które części potrzebują nasmarowania i miejsca w jakich znajdują się są zawory. Najlepszym smarem dla elementów pracujących w wysokich temperaturach i przy dużym zapyleniu są suche smary syntetyczne Molykote (na tej stronie). Te smary – łącze -, produkowane przez Down Coming sprawdzą się dokładnie tam, gdzie panują, oprócz dużych temperatur, ogromne naciski, drgania i wibracje oraz gdy potrzebne jest smarowanie długookresowe . Części, na które nałożony został „suchy” smar mogą być, bez jakichkolwiek problemów płukane pod bieżącą wodą, gdyż są one uodpornione na działanie wody, jak i silne strumienie ciśnieniowe.

Po sprawdzeniu zdatności maszyny do roboty nie pozostaje nic innego, jak zaplić silnik i jeszcze zanim wyjedziesz aby zrealizować zadania, należy jeszcze przy włączonym silniku, sprawdzić czy nigdzie nie widać wycieków.