O czym trzeba pamiętać wybierając ogumienie do auta? Czego bez watpienia nie robić

Wiele samochodów jest fabrycznie przystosowana do korzystania z więcej niż jednego rozmiaru opon. Tak naprawdę w większości przypadków możliwych do zrobienia opcji jest znacznie więcej, co nie oznacza, że przy wyborze opon może zachodzić dowolność i że każda zmiana jak najlepiej będzie wpływać na komfort i bezpieczeństwo.

Opony samochodowe
Redaktor: Automobile Italia
Źródło: http://www.flickr.com
Czasami zdarza się, że chęć zmiany wielkości opon wymuszona jest zmniejszoną dostępnością lub wysoką ceną opon w mniej popularnym rozmiarze. Tego rodzaju zmiany (trzeba je jednak omówić z ekspertem) powodują na pewno znaczniejsze lub mniej znaczne zmiany możliwości samochodu.

znaczniejszy profil opony wiąże się z poprawą wygody, ale zmniejszoną stabilnością samochodu na szybko przejeżdżanych zakrętach; węższe opony mogą powodować trochę znaczniejszą drogę hamowania, ale np. bardziej komfortowe prowadzenie auta w koleinach podczas deszczu.

Wybierając opony (kliknij i sprawdź co dla Ciebie przygotowaliśmy), należy pamiętać o tak zwanych indeksach nośności i prędkości. Jeżeli opona jest określona jako 195/65 R15 91H, to: „195” może oznaczać szerokość opony w milimetrach, „65” to profil opony, „15” to średnica osadzenia, „91” to indeks nośności, a „H” to indeks prędkości. Indeksy nośności i prędkości są ze sobą powiązane: indeks nośności może określać największe obciążenie opony (w tym przypadku 615 kg) przy prędkości pokazanej indeksem prędkości (w naszym przypadku H = 210 km/h). Z kolei indeks prędkości opisuje nam maksymalną dopuszczalną prędkość jazdy przy obciążeniu pokazywanym przez indeks nośności.


Dodatkowe wiadomości

Wyburzenia oraz rozbiórki – kiedy powinieneś zadzwonić i poprosić o pomoc firmy wyburzeniowe

wyburzenie
Redaktor: zenjazzygeek
Źródło: http://www.flickr.com
Nie ma takiej budowli, która jest niezniszczalna. Znakiem do podjęcia zdecydowanych działań są momenty, kiedy budynek wykazuje zauważalne wady strukturalne, gdy widać dostrzegalne i mocne pęknięcia w ścianach konstrukcyjnych, a bezpieczeństwo użytkowników budynku jest już w dużym stopniu niepewne.
Zestawienie tych dwóch wskaźników to nic więcej jak wyznaczenie wytrzymałości opony na przeciążenia wynikające z obciążenia i prędkości jazdy. Każdy producent auta określa minimalne wymagania w tej kwestii, więc należy się ich trzymać.

Zdecydowanie nie warto nabywać opon z indeksem prędkości „V” (do 240 km/h), jeżeli nasze auto potrzebuje opon o indeksie prędkości „T” (do 190 km/h). Opony o wysokim indeksie prędkości są bardziej czułe na działanie niskich temperatur, mogą być też nieco sztywniejsze od opon o niskim indeksie.

Podnoszona tutaj problematyka jest dla Ciebie godna uwagi? Jeżeli tak, to wejdź do serwisu regały magazynowe paletowe, który proponuje pokrewne zagadnienia.

Podsumowując, najlepiej, jeżeli kupując opony, wybieramy jeden z rozmiarów polecanych przez twórców samochodu. Wszelkie odstępstwa, chociaż często możliwe, mogą mieć wpływ na zachowywanie się samochodu. Wymieniając rozmiar opon, robimy to na własną odpowiedzialność.
19-03-20 07:41
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.